KARTA PRAW KLIENTA POŚREDNIKA W OBROCIE NIERUCHOMOŚCIAMI
POŚREDNIK w Obrocie Nieruchomościami to wykształcony, stale podnoszący swoje kwalifikacje i pilnie śledzący trendy rynkowe profesjonalista, którego umiejętności i wiedza umożliwiają Klientowi wyniesienie oczekiwanej przez niego korzyści z zawartej transakcji obrotu nieruchomością. Pośrednik jest zobowiązany podpisać z Klientem umowę o pośrednictwo; poprzez podpisanie umowy Klient staje się Zamawiającym.
Klient ma prawo być obsługiwanym przez Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami, który:
- dołożył starań, aby poznać i zrozumieć potrzeby i cele, którymi się kieruje Klient,
- wykonuje czynności zawodowe na rzecz Klienta, z którym wiąże go umowa pośrednictwa,
- zna rynek nieruchomości i panujące na tym rynku trendy dotyczące zamawianej przez Klienta usługi pośrednictwa,
- dostarcza Klientowi istotnych informacji mających wpływ na możliwość osiągnięcia zamierzonego przez Klienta celu,
- realnie ocenia możliwość zrealizowania usługi pośrednictwa,
- zapewni marketing w zakresie zamówionej usługi pośrednictwa,
- przy realizacji usługi pośrednictwa korzysta z systemu wymiany ofert pomiędzy Pośrednikami,
- przy realizacji usługi pośrednictwa współpracuje z innymi Pośrednikami w celu zapewnienia Klientowi optymalnego dostępu do ofert,
- podnosi swoje kwalifikacje zawodowe.
Klient ma prawo otrzymania wyczerpującej informacji o:
- Przedsiębiorcy odpowiedzialnym za wykonanie usługi pośrednictwa zawartej w umowie o pośrednictwo,
- zakresie odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy, za ewentualne szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
- zakresie pełnomocnictw udzielonych przez przedsiębiorcę osobom pracującym w firmie.
Klient ma prawo żądać wystawienia faktury za wykonaną usługę wynikającą z umowy pośrednictwa.
Pieczęć firmy Polska Federacja Rynku Nieruchomości
Podpis osoby uprawnionej Prezydent PFRN
do reprezentacji firmy
|